söndag 13 maj 2007

Bojkotta melodifestivalen och kläderna?

Ohh, my god!!

Hejsan, precis som de flesta så följde jag melodifestivalen eller eourvision song contest som den heter med spänning i går kväll, men när dom var halvägs in i röstandet så stängde jag av. Alla balkan länder röstar ju på varandra, det är ju precis som om dom gått i hop till någon enad union och det är såå irriterande., och låten som vann? vad var det för något, någon himla lesbisk kampsång. Jag är till och med inte säker på om det var en tjej som sjöng. Ytterst irriterande, och kläderna, var är detta för något. Det var som en tidsresa till mitten av 2001 när man hade hemska skinnbyxor med magtröja. Det värsta med hela denna grejen är ju att folk tittar på kläderna och får för sig att det som är med i eurovsion song contest, ja det är ju mordernt! Men hallå eller!?!?
Jag är kanske lite överdrivet irriterad på vad folk har på sig men i detta fall så är det faktist befogat. Kolla till exempel sista bidraget, låten hette fight och sångerskan såg ut som om hon slogs mot modeepokens 2001-tals modelagar. Att regissörerna låter henne ta på sig något sådant. Om man ens kan kalla det kläder. Hon hade på sig ett par skinnbyxor som var typ södersletna och en minimagtröja. inget fel på låten, den var helt okey men kläderna, jag vet inte vad jag skall säga!!
Och the Ark som förresten hade de snyggaste kläderna efter Ukrainas bidrag, den dansande transan, att dom kom på en nittonde plats med den kanon låten. Ola Salo var as pisst off efter reslutatet, han menade att detta var en mardröm och att vi äger ändå så..men who can blame them? Om det är sådan här musik Europa vill ha so that´s the life. Men räkna inte med min röst nästa år, detta var sista gången jag såg på Eoruvision song contest!

Inga kommentarer: